چگونه دیابت را آنلاین پیدا کنیم

۷۶۳ بازديد

 

افراد مبتلا به دیابت ممکن است حالت تهوع، استفراغ یا درد معده داشته باشند. چرا که فیبرها تخلیه محتویات معده به درون روده و جذب آنها را به تاخیر می اندازد و با این کار مانع افزایش ناگهانی قندخون می شوند و به همین علت در کنترل بیماری دیابت مفید هستند . برای افراد مبتلا به دیابت نوع یک، رعایت رژیم غذایی مناسب میتواند به مدیریت بیشتر بیماری و کنترل سطح قند خون کمک کند. رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابت نوع ۱ شامل مصرف مواد غذایی با اندازه دقیق و درست است. در بیماران دیابت نوع ۱، آنتیبادیهای انسولین بالا هستند. در نتیجه قند خون بالا خواهد رفت. به دلیل بالا رفتن میزان قند در خون بدن برای کاهش آن مقداری از قند اضافی را از طریق ادرار خارج میکند همین باعث می شود تعداد دفعات ادرار کودک افزایش پیدا کند وبیشتر وقت ها و به خصوص شب ها ادرار میکند.

بهتر است همراه کودک خود ورزش کنید. تغذیه سالم و ورزش می تواند به کودک شما کمک کند قند خون خود را مدیریت کرده و از بروز این مشکلات جلوگیری کند. اهداف دیابت و تغذیه شما ممکن است شامل کاهش وزن و همچنین کاهش کلسترول و فشار خون باشد. انتخاب مواد غذایی که در رژیم این بیماران گنجانده می شود با توجه بسیاری صورت می گیرد و متخصص تغذیه با توجه میزان قند موجود در ماده ی غذایی و اثر این ماده بر قند خون و همچنین نوع دارویی که بیمار مصرف می کند، نوع غذا را انتخاب می کند. برای مدیریت دیابت نوع 1، باید رژیم غذایی سالمی را رعایت کرد، به دنبال نظارت منظم بر سطح گلوکز خون بود و در صورت نیاز، از مواد دارویی مانند انسولین استفاده کرد. 3. آزمایش انسولین: در این آزمایش، سطح انسولین در بدن اندازه گیری میشود. 5. آزمایش آنتیبادیهای آنتیجادیان (GAD): در این آزمایش، مقدار آنتیبادیهای GAD در بدن اندازهگیری میشود.

5. مصرف مواد غذایی با شکر قلمهای: برای جایگزینی شکر با شکر قلمهای یا شیرینکنندههای مصنوعی باید از مقدار مناسبی استفاده شود. 5. استفاده از منابع غذایی با کمترین قند: استفاده از منابع غذایی با کمترین قند مانند میوه های تازه، سبزیجات، پروتئینهای مانند گوشت، ماهی و حبوبات میتواند به کنترل قند خون کمک کند. در همین خصوص در کلینیک تغذیه این امکان وجود دارد تا با مشاوره متخصصین این رشته و آموزشهای لازم برای رعایت تغذیه صحیح، به کنترل و درمان بهتر بیماری دیابت دستیافت در کلینیک جامع پیشگیری و کنترل دیابت رویان مراجعین، تحت نظر متخصص تغذیه ضمن دریافت برنامه غذایی مدون برای کنترل وزن و رسیدن به وزن ایده آل جهت بهبود شرایط بیماری، در دوره های آموزشی تغذیه سالم شرکت می کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از برنامه های آموزشی در حوزه تغذیه و دیابت این است که هزینه استفاده از این ابزار ها از هزینه تجهیزات بیمارستانی و خدمات مرکز سلامت بسیار کمتر است و این مزیت موجب میشود تا به این روش به عنوان یک ابزار پیشگیری نگریسته شود.

یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که یک دفتر خاطرات غذایی دارند، دو برابر وزن خود را از دست داده اند. همچنین در مورد افراد مبتلا به دیابت که نیاز به دارو و تزریق انسولین دارند، رعایت رژیم غذایی مناسب می تواند، میزان داروی مصرفی آن ها را کاهش دهد. افراد مبتلا به تالاسمی بهتر است از رژیم غذایی استفاده کنند که دارای پروتئین بالایی بوده و ویتامین های گروه B(به خصوص فولیک اسید) و "روی" را به مقدار زیادی داشته باشند. 9. استفاده از روغن های سالم: استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون، روغن کانولا و روغن آفتابگردان میتواند به بهبود سلامتی کلی بیمار کمک کند. مثلاً، از ماهی، آجیل و روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کنجد استفاده کنید. 2. مصرف پروتئین: مصرف پروتئین باید متعادل باشد و باید از منابع پروتئینی سالم مانند ماهی، مرغ، گوشت سفید، تخم مرغ و سبزیجات برگردان استفاده شود. منابع سالم پروتئینی شامل انواع گوشت ها از جمله گوشت دام، گوشت پرندگان و غذای دریایی، تخم مرغ، سویا، حبوبات و لبنیات است.

به جای آن، میتوانید از منابع قند کمتر مانند فواکه، سبزیجات و گندم کامل استفاده کنید. هنگام پختن گوشت به جای افزودن نمک، از طعمدهندههایی مانند آب لیمو و آب غوره استفاده کنید. مصرف کنجد نباید بیش از ۱۴ گرم در روز باشد، و سعی کنید همراه با مصرف این دانهها مقدار زیادی آب بنوشید. به طور کلی، رژیم غذایی مناسب برای بیماران دیابت نوع ۱ باید شامل مواد غذایی با مقدار کم قند، با فیبر بالا، با پروتئین متعادل و با روغن های سالم باشد. رژیم غذایی دیابت بارداری میتواند شما را از مصرف دارو بینیاز کند. دیده شده در بسیاری از افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند و هنوز نیازی به دارو ندارند، تنها با داشتن تغذیه صحیح، این بیماری کنترل می شود. یک متخصص تغذیه می تواند به شما در تعیین اهداف و سپس برنامه ریزی وعده های غذایی برای رسیدن به آنها کمک کند. گاهی بدن شما انسولین کافی تولید نمیکند که نوعی از دیابت به نام دیابت نوع یک را به وجود میآورد.

همچنین وجود آلکالوئیدها و گلیکوزیدها در عصاره این گیاه سبب تحریک ترشح انسولین می شود. انتخاب مناسب مواد غذایی همچنین می تواند به شما در جلوگیری از مصرف داروهای دیابت کمک کند. 3. برنامهریزی مواد غذایی: برنامهریزی مواد غذایی به شما کمک میکند تا پیش از خریدن مواد غذایی، برنامه غذایی خود را تعیین کنید و ترتیب غذاهایی را برای خود تعیین کنید. وی با تاکید بر اینکه قندخون بالا میتواند به مادر و جنین در حال رشد او صدمه وارد کند توصیه کرد بهتر است برای کمک به مدیریت قندخون باید بر مقدار، نوع و دفعات مصرف کربوهیدراتهایی که زن باردار مصرف میکند دقیقاً نظارت شود.نظارت بر کربوهیدراتها توزیع یکنواخت وعدههای غذایی و میان وعدههای حاوی کربوهیدرات میتواند از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری کندتوصیه میشود که زنان مبتلا به دیابت حاملگی، 3 وعدهی غذایی کوچک تا متوسط و 2 تا 4 میان وعده در روز مصرف کنند. 3. سن: دیابت نوع ۱ معمولا در سنین کودکی و نوجوانی شروع میشود. دیابت نوع 1 (که قبلاً به عنوان وابسته به انسولین، نوجوانی یا شروع دوران کودکی شناخته می شد) با کمبود تولید انسولین مشخص می شود و نیاز به تجویز روزانه انسولین دارد. 3. سن: دیابت نوع ۱ معمولا در سنین کودکی و نوجوانی شروع میشود، اگرچه میتواند در هر سنی اتفاق بیفتد.

افراد دچار اضافه وزنی که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند نیز در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند و انجام آزمایشات مکرر قند خون در آن ها باید در سنین زیر 40 سال یا با فواصل کوتاه تر (هر 1-2 سال) انجام شود. اگر یکی از والدین شما دیابت نوع ۱ دارد، احتمال ابتلا شما به این بیماری بالاتر است. برای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ماست یونانی را در تمام وعدههای غذایی بگنجانید زیر این ماده غذایی خوشمزه و لذیذ هم سطح قند خون را کاهش میدهد، هم باعث کنترل وزن میشود و نیز به خاطر کلسیم و پروتئین فراوان یک منبع خوب غذایی برای مبتلایان به دیابت است. 6. کتواسیدوز: در صورتی که بیمار دیابت نوع ۱ نتواند قند خون خود را کنترل کند، ممکن است بدن از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند و کتواسید تولید کند که میتواند باعث مشکلات جدی مانند کما شود. دیابت نوع 1 به عنوان یک بیماری مزمن و جدی شناخته میشود که در صورت عدم کنترل مناسب، میتواند به مشکلات سلامت جدی منجر شود.

اکنون، تقریباً یک سوم جوانان آمریکایی دچار اضافه وزن هستند. اگر بطور ناگهانی دچار احساس سوزش در کف پا شدهاید که با بیحسی یا ضعف در یک سمت بدن؛ تغییر در سطح هوشیاری یا آگاهی مانند بیهوش شدن یا عدم واکنش؛ یا تشدید سردرد همراه است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا میتواند نشانههای سکته مغزی باشد. تغذیه و داشتن یک برنامه غذایی کنترل شده به شدت بر کنترل و مهار کردن بیماری دیابت کودکان موثر است. بهتر است قبل از شروع هر نوع برنامه کاهش وزن، فرد با متخصص تغذیه و نیز پزشک خود صحبت کند. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید بهترین تصمیم را در مورد مصرف مواد غذایی بهتر بگیرید. به جای آن بهتر است در برنامه غذای هفتگی بیشتر از 2 وعده ماهی گنجانیده شود. 4. جنسیت: پسران بیشتر از دختران در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۱ هستند. 4. استفاده از برچسب های مواد غذایی: برچسب های مواد غذایی ممکن است شامل اطلاعات در مورد مقدار کل کربوهیدرات، فیبر، چربی و پروتئین باشند. قرار نگرفتن در مقابل محیط های استرس زا تاثیر بسزایی در تنظیم قند خون دارد. آووکادو کمتر از 1 گرم قند دارد و باعث بهبود کلی کیفیت رژیم می گردد. این رژیم غذایی باید شامل مواد غذایی با کمترین میزان قند قابل توجه باشد، به گونهای که افزایش قند خون در بیمار را کنترل کند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با متخصص داخلی تهران وب سایت خود باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.