شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

طرز تهیه صدف زرد خوشمزه

۴۰۲ بازديد


یکی از محبوب ترین دسرهای ایرانی شیل زرد است. این دسر خوش رنگ و خوشمزه یک منوی ثابت و از پیش تعیین شده با بسیاری از اتفاقات ایرانی است. ایرانی ها و خانم های شیک پوش این دسر خوشمزه را برای مراسم مذهبی، اعیاد و ایام خاص تهیه می کنند و با آن از مهمانان خود پذیرایی می کنند. یکی از منوهای جذاب برای شام ایرانیان در ماه رمضان همین دسر خوشمزه است. این دسر به دلیل وجود برنج، زعفران و مغز، خواص زیادی دارد و بهترین جایگزین برای غذاها و تنقلات شیرین است. اگر به فکر سلامتی خود و عزیزانتان هستید، انواع دسرهای محبوب و خوشمزه ایرانی را با غذاهای مضر و مضر به دلیل وجود مواد نگهدارنده جایگزین کنید.

طرز تهیه شله زرد مجلسی

ساخت پوسته های زرد به عنوان پیشکش یکی از محبوب ترین انتخاب ها است. دلیل این انتخاب این است که روشی ساده و آسان است. همچنین این دسر سنتی و پرطرفدار ویژگی های بسیاری دارد و به همین دلیل علاوه بر اینکه در لیست شیرینی ها قرار می گیرد، به عنوان یک دسر دلپذیر نیز انتخاب می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه پوسته زرد مجلسی

مواد لازم برای تهیه شله زرد 4 نفره

برنج: 1 پیمانه

روغن: 1 قاشق غذاخوری

کره: 50 گرم

شکر: ۲ پیمانه

زعفران پخته: نصف پیمانه

بادام خرد شده: به میزان لازم

مقدار مصرف: 1 فنجان

عصاره هل یا هل رسیده: 2 قاشق غذاخوری

کای: 8 لیوان

مراحل تهیه پوست زرد

برای تهیه این دسر خوشمزه باید برنج را یک شب بشویید و خیس کنید. بهتر است آب برنج را چند بار عوض کنید. برنج را در قابلمه بریزید و 8 پیمانه آب اضافه کنید و روی آتش بگذارید. بعد از به جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید. مراقب باشید، درب قابلمه را باید در ظرفی نیمه بسته قرار دهید. پس از افزودن برنج به آب، آن را هم نزنید.

صبر کنید تا برنج باز شود و نرم شود. بعد از تنظیم مقدار آب و جذب آب، می توانید شروع به مخلوط کردن برنج کنید. در این مرحله باید صبر کنید تا برنج کاملا پخته و نرم شود. حرارت باید کاملا متوسط ​​باشد تا آب برنج تا حد زیادی کم نشود.

پس از باز شدن آرام برنج، شکر داخل آن اضافه می شود. افزودن شکر باعث می شود برنج دوباره شل و نرم شود. پس اگر برنج سفت است نگران نباشید.

بعد از اضافه کردن شکر، برنج را مدام هم بزنید. به مدت 15 دقیقه به هم زدن ادامه دهید.

در حین پختن برنج، زعفران آسیاب شده، خلال بادام و عصاره هل یا هل را اضافه کنید. در این مرحله می توانید بادام ها را قبل از افزودن به این دسر در آب خیس کنید تا کمی نرم و نرم شوند.

در مراحل پایانی بعد از تنظیم مقدار آب و غلظت باید کره و روغن اضافه کنید تا ظاهر و طعم دسر لذیذتر و شفاف تر شود.

در آخر وقتی آماده شد حرارت را خاموش کنید و آبجوش را روی آتش بگذارید تا دم بکشد. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا درست شود.

پوسته زرد را پس از پخت و قبل از خنک شدن کامل در ظرف های مخصوص دسر ریخته و روی آن را تزئین کنید.

عکس آماده سازی فر یک پوست زرد خوشمزه است

پخت پوسته زرد ساده و آسان به نظر می رسد، اما اگر مواد را بدون پیمانه اضافه کنید، طعم دسرتان لذیذ نخواهد بود.

مقدار آب و برنج در تهیه این عسل بسیار مهم است. اضافه کردن آب زیاد به برنج طعم بدی به آن می دهد، اگر آب کم اضافه کنید باید در حین پخت آب اضافه کنید که طعم برنج را تغییر می دهد. 6 تا 8 برابر مقدار آب مورد نیاز برای برنج، این مقدار ممکن است بسته به نوع برنج متفاوت باشد.

مهمترین عطر و رنگ این دسر زعفران است. مقدار زعفران باید به اندازه ای باشد که دسر پرتقالی شود.

برای تزیین این دسر خوشمزه و مفید می توانید از رزماری، دارچین، خلال بادام، خلال پسته و پودر نارگیل استفاده کنید.

برای جلوگیری از آبکی شدن این دسر پرطرفدار، بگذارید کاملا بماند و از اضافه کردن آب در هنگام پخت خودداری کنید.

برای تهیه این دسر خوشمزه از افزودن پودر هل خودداری کنید. پودر هل رنگ این دسر را تغییر می دهد. بنابراین توصیه می شود برای تهیه این دسر از آب هل یا هل دم کرده استفاده کنید. برای تهیه هل، چند عدد هل را فشار داده و در یک لیوان آب جوش بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید.

خواص پوسته زرد چیست؟

به دلیل وجود برنج و بادام، پوست زرد سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین‌های A، B، C، گروه B و همچنین مواد مغذی و عناصر مهمی مانند آهن، کلسیم، سلنیوم، منیزیم، پتاسیم و فسفر. علاوه بر این، این دسر خوشمزه سرشار از اسید فولیک، پروتئین، کربوهیدرات و فیبر است.

یکی از موثرترین فواید این دسر خوشمزه این است که نقش مهمی در تسکین دردهای روماتیسمی و از بین بردن عفونت های بدن دارد. این دسر به دلیل داشتن زعفران اثری مفرح و دلپذیر دارد و برای رفع غم و اندوه، ناراحتی و افسردگی مفید است. یکی از فواید مهم این دسر جلوگیری از لخته شدن خون و جلوگیری از حملات قلبی و مغزی است. این دسر خوشمزه کمک زیادی به تقویت قوای جنسی شما می کند و همچنین به تقویت حافظه شما کمک می کند.

نتیجه

انتخاب دسر شیرین با این همه فواید کار آسانی نیست، اما یکی از شیرینی هایی که می توان به لیست دسرها اضافه کرد و از بسیاری جهات بوی خوبی دارد، دسر پوست زرد است. برای تهیه این دسر خوشمزه باید دستور پخت دقیق و مطمئنی داشته باشید. آب، برنج و شکر در این دسر بسیار مهم است که کم و زیاد شدن آنها می تواند بر طعم دسر تاثیر بسزایی داشته باشد. در این آموزش بهترین دستور تهیه زرد مجلسی را به اشتراک گذاشته ایم.

نمایش بیشتر: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.