با این روش ها از مالیدن کرم پودر به صورت خودداری کنید

۳۷۰ بازديد


فونداسیون یکی از اصول اولیه آرایش است و وقتی به خوبی به پوست بچسبد جلوه زیبایی روی صورت ایجاد می کند. زدن پودر به صورت یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند.

یکی از محصولات ضروری که حتما باید در آرایش خود داشته باشید و حتی برای آرایش های ساده نیز به آن نیاز دارید کرم پودر است. یک کرم پودر خوب قادر است تمام ایرادات و عیوب پوست صورت را بپوشاند و آن را برای یک آرایش دلپذیر و زیبا آماده کند. اما اگر به درستی از آن استفاده نکنید، نه تنها می تواند چهره شما را زیبا کند، بلکه چهره طبیعی شما را نیز بر هم می زند. در این مقاله در مورد دلایل مالیدن کرم پودر به صورت با شما صحبت می کنیم زیرا این یکی از بزرگترین مشکلات خانم ها با این ماده آرایشی است.

کرم پودر چیست و چند نوع است؟

از کرم زیرسازی می توان به عنوان پایه ای برای بقیه آرایش صورت استفاده کرد. این محصول مخصوص پوست صورت است و به پوشاندن لک ها، اصلاح رنگ پوست، محو شدن لک های پوست و صاف و یکدست شدن صورت کمک می کند. با استفاده از کرم پودر می توانید رنگ پوست را چندین درجه روشن یا تیره کنید. البته گفته می شود هنگام خرید کرم پودر بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی پوست هماهنگ باشد. فونداسیون می تواند به صورت مایع، کرم، پودر یا سرم باشد.

اگر از کرم پودر به درستی استفاده نمی کنید

اگر کرم پودر به خوبی روی صورت شما نمی آید، ممکن است به دلیل استفاده نادرست از آن باشد. استفاده صحیح از کرم پودر باید طبق مراحل زیر انجام شود:

1- ابتدا باید تمام آثار آرایش قبلی پاک شود. از شوینده مناسب صورت استفاده کنید. همچنین می توانید از یک تونر برای پاک کردن آثار آرایش قبلی استفاده کنید.

2- از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید. اگر کرم پودر را روی پوست خشک بمالید، پوست پوسته پوسته می شود. اما اگر پوست را صاف کنید کرم پودر به خوبی روی صورت می نشیند. بعد از زدن کرم مرطوب کننده باید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید سپس کرم پودر بزنید.

3- کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد. مقدار مناسبی از کرم پودر را بردارید و با استفاده از برس مناسب روی پوست بمالید. نکته مهم این است که باید به مرکز صورت خود بروید و سپس به مناطق دیگر بروید.

4- برای جلوگیری از مالیدن کرم پودر به تمام صورت در این مرحله باید با استفاده از اسفنج آرایشی یا مخلوط کن خوب آن را روی صورت پخش کنید تا به بهترین شکل به پوست بچسبد. از انتهای نوک تیز مخلوط کن در اطراف چشم و بینی استفاده کنید.

5- این بار از کانسیلر استفاده کنید.

انتخاب اشتباه کرم پودر

اگر نمی خواهید کرم پودر را روی صورت خود بمالید، باید کرم پودری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا رنگ کرم پودر با رنگ پوست شما مطابقت دارد یا خیر. دوم، لطفا به موارد زیر توجه کنید:

اگر پوست چرب دارید، توصیه می کنیم از کرم پودر بدون روغن یا مات استفاده کنید. در این صورت از براق شدن پوست جلوگیری می شود.

روی پوست خشک، یک کرم پودر مایع با پایه روغن بمالید. از کرم پودر خشک که شبیه پنکیک است استفاده نکنید.

استفاده از دست به جای برس

اگر می خواهید کرم پودر روی صورتتان ساییده نشود، به هیچ وجه نباید کرم پودر را با دست یا انگشتتان بزنید. از برس مناسب استفاده کنید و کرم پودر صورت را بمالید. استفاده از کرم پودر روی دست ها باعث می شود حجم غلیظی از کرم پودر روی صورت مالیده شود و صورت زشت به نظر برسد.

زیر کرم پودر از پرایمر استفاده نکنید

یکی از راه های جلوگیری از زدن کرم پودر روی صورت استفاده از پرایمر است. پرایمر پایه آرایش در نظر گرفته می شود. در صورت استفاده از پرایمر کرم پودر بهتر روی پوست می نشیند و در عین حال ماندگاری کرم پودر افزایش می یابد.

از فیکساتور استفاده نکنید

اگر کرم پودر به خوبی به صورت نمی چسبد، پس از استفاده از فیکساتور توصیه می شود. اسپری تنظیم کننده یا پودر فیکسر باعث می شود که کرم روی پوست بیشتر دیده شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

چگونه پودر را روی صورت بمالیم؟

دلیل استفاده از کرم پودر روی صورت را قبلا توضیح داده ایم. برای اینکه کرم پودر روی صورت بهتر بنشیند راه حل های زیر را توصیه می کنیم:

هر بار یک بار از مشعل استفاده کنید

اگر بعد از استفاده از کرم پودر پوست شما پوسته پوسته به نظر می رسد، ممکن است نیاز به لایه برداری داشته باشید. هنگام استفاده از لایه بردار با توجه به نوع پوست خود باید به نکات زیر توجه کنید:

اگر پوست شما چرب است، می توانید 3 تا 4 بار در هفته از اسکراب یا لایه بردار استفاده کنید.

با پوست خشک، لایه برداری پوست هفته ای یکبار کافی است.

اما اگر پوست حساسی دارید استفاده از لایه برداری توصیه نمی شود.

در نهایت به یاد داشته باشید که بهتر است پزشک تعیین کند که چند بار از لایه بردار استفاده شود.

حتما قبل از فونداسیون کرم مرطوب کننده بزنید

قبل از استفاده از کرم پودر باید پوست خود را آماده کنید تا کرم پودر خوب بماند و حالت طبیعی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود از مرطوب کننده استفاده کنید. نوع مرطوب کننده باید برای هر فرد بر اساس نوع پوستش تعیین شود. به عنوان مثال، افرادی که پوست چرب دارند باید از مرطوب کننده های بدون چربی استفاده کنند. توجه داشته باشید که بعد از استفاده از مرطوب کننده باید 10 دقیقه صبر کنید و سپس از کرم پودر استفاده کنید.

روش صحیح استفاده از کرم پودر را بیاموزید

در قسمت های قبل نحوه استفاده از کرم پودر را توضیح دادیم. مراحل را به درستی دنبال کنید و مطمئن شوید که کرم پودر شما بهترین ظاهر را روی صورت شما دارد.

حتما از پرایمر و فیکسر استفاده کنید

پرایمر پایه ای برای آرایش است و پوست صورت شما را طوری آماده می کند که کرم پودر به خوبی روی آن بنشیند. فیکسر همچنین به تثبیت آرایش کمک می کند و ماندگاری آرایش روی صورت را بیشتر می کند.

آخرین کلمه

یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانم ها هنگام آرایش با آن مواجه می شوند، کرمی است که به صورت خود می مالند. در این مورد، بر کل آرایش صورت تأثیر منفی می گذارد. در این مقاله، ما راه های جلوگیری از ساییدگی کرم پودر را توضیح می دهیم. نکته مهم این است که در انتخاب نوع کرم پودر استفاده صحیح از آن را به خاطر بسپارید. در داروخانه آنلاین پوزیتیو گرین می توانید کرم پودر و انواع لوازم آرایشی دیگر و همچنین محصولات مراقبت از پوست را خریداری کنید.

مطالعه از رفرنس: https://moorashin.com

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.